Velký návrat vlaků mezi Brnem a Blanskem. Adamov má nové nádraží

Nově zrekonstruované nádraží v Adamově. Foto: Správa železnicNově zrekonstruované nádraží v Adamově. Foto: Správa železnic

Se změnou prosincových jízdních řádů se na zmodernizovanou železniční trať mezi Brnem a Blanskem vrátily vlaky. Otevřena byla i kompletně nově zrekonstruovaná stanice v Adamově.

Reklama

V rámci přestavby téměř 20 kilometrů trati, která je součástí 1. tranzitního koridoru, došlo k rekonstrukci nejen mezistaničních úseků, stanic a zastávek, ale také velkého počtu tunelů a mostů.

Zmodernizovaný úsek podél řeky Svitavy začnou nejprve obsluhovat osobní vlaky a rychlíky, expresní spoje se na něj vrátí v polovině roku 2023, informovala v tiskové zprávě Správa železnic.

Vlaková stanice Adamov v novém

Stanice Adamov nově disponuje dvěma ostrovními nástupišti s bezbariérovým přístupem. Ten zajišťují výtahy z nové lávky, která vede nad celým kolejištěm a propojuje také části města po obou stranách stanice.

Rekonstrukcí prošly rovněž odbavovací prostory pro cestující. Prodloužení třetí staniční koleje pak umožní odbavení nákladních vlaků o délce 740 metrů.

Moderní nástupiště s bezbariérovým přístupem získali cestující na zastávkách v Bílovicích nad Svitavou, Babicích nad Svitavou a Adamově.

K dalším přínosům modernizace patří vybudování nové odbočky Svitava, která se nachází mezi bílovickou a babickou zastávkou a která umožní lepší řešení provozních mimořádností.

Celkovou rekonstrukcí prošly také všechny tunely a řada mostů, stavbaři současně provedli obnovu a sanaci skalních svahů a opěrných zdí.

Cestující mohou rovněž využívat nový podchod na zastávce Blansko město, který je náhradou za zrušený železniční přejezd.

Úpravy se budou týkat i protihlukových stěn v Adamově. Některé budou pokryty popínavými rostlinami, na jiných se vytvoří vzor podle schválené projektové dokumentace, na dalších částech pak bude aplikováno řízené graffiti ve spolupráci s místními umělci.

Součástí stavby je i vybudování parkoviště ve zdejší stanici, a to s kapacitou 30 vozidel. Dokončí se v závěru března 2023.

Historie trati z Brna do České Třebové

Trať z Brna do České Třebové vznikla už v roce 1849, dnes je součástí 1. tranzitního železničního koridoru.

V letech 1992 až 1998 prošla první zásadnější modernizací spojenou také s elektrizací. Zmíněné úpravy proběhly podle tehdejších požadavků, ve stanicích tak například zůstala nástupiště, která neumožňovala pohodlný nástup do vlaků.

Reklama
Přidejte se k nám na Facebooku!

Hodnocení

3 hvězdiček / Hodnoceno: 1x


Přidat/zobrazit komentáře

Aktuálně

Obchvat Frýdku-Místku je zprovozněn. Po D48 od Nového Jičína po Český Těšín Obchvat Frýdku-Místku je zprovozněn. Po D48 od Nového Jičína po Český Těšín
Začala stavba další části obchvatu Jihlavy. Odvede dopravu od Třebíče mimo centrum Začala stavba další části obchvatu Jihlavy. Odvede dopravu od Třebíče mimo centrum
Policie chce podat obžalobu za výbuch domu v Koryčanech, kde zahynuli dva dobrovolní hasiči Policie chce podat obžalobu za výbuch domu v Koryčanech, kde zahynuli dva dobrovolní hasiči

Stavba posledního úseku D1 okolo Přerova může začít. Zafunguje jako obchvat města Stavba posledního úseku D1 okolo Přerova může začít. Zafunguje jako obchvat města
Na severní Moravě možná bude gigafactory od LG. Využít chce blízkost továren Kia a Hyundai Na severní Moravě možná bude gigafactory od LG. Využít chce blízkost továren Kia a Hyundai
Kontroly na hranici se Slovenskem pokračují. Počty běženců klesají Kontroly na hranici se Slovenskem pokračují. Počty běženců klesají


Komentáře