Obchvat v Bruntále má územní rozhodnutí, v Krnově připravují západní obchvat
BRUNTÁL - Dlouhé roky diskutovaný jihovýchodní obchvat Bruntálu se posunul do další fáze. V rámci přípravy stavby bylo v minulých dnech vydáno územní rozhodnutí. Uspíšit zahájení prací západního obchvatu chtějí i v Krnově.
V Krnově Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) staví severovýchodní obchvat, který má silnici I/57 odklonit od průjezdu městem. Tranzitní doprava na trase Opava - Krnov - Bartulovice má vést mimo město.
Pro aktivizaci budované průmyslové zóny Krnov – Červený Dvůr je navíc nutné vybudování obchvatu města Krnova s napojením na silnici I/45 ve směru Bruntál – Olomouc.
A o to nyní v Krnově jde.
Obyvatelé ulice Partyzánů by mohli vyprávět, co obnáší bydlet u komunikace, po níž projedou denně stovky kamionů. V budoucnu má situaci zlepšit západní obchvat města, který propojí ulice Bruntálskou a Albrechtickou, aniž by se dotknul bytové zástavby.
Na jeho řešení v současné době pracují projektanti Dopravoprojektu Ostrava. A to na objednávku města Krnova, které si u nich aktualizaci technické studie objednalo.
Aktualizace vychází z devět let starého projektu, jehož zadavatelem bylo ŘSD.
Komunikace obchvatu, která má délku 3,3 kilometru, je navržena jako dvoupruhová, v místě křižovatek a také v úsecích ve stoupání ale bude počet pruhů vyšší. Její součástí jsou dva mostní objekty dlouhé 171 a 185 metrů. Jeden v místě křížení s polní cestou a potokem, druhý nad Ježnickou ulicí. Výška konstrukce bude v některých místech až 15 metrů nad terénem.
„Cílem studie v roce 2009 bylo zejména prověřit a upřesnit možnosti vedení západního obchvatu odklonem ze stávající silnice I/45 na rozhraní Brantic a Krnova, přes nezastavěnou pahorkatou část města na Ježníku až k silnici I/57 mezi Krnovem a Krásnými Loučkami. Záměrem současné aktualizace technické studie je zejména prověření parametrů technického řešení původně navrženého obchvatu s aktuálně platnou legislativou a nahrazení původních mimoúrovňových křižovatek na začátku a konci obchvatu za jiný, ekonomičtější tvar křižovatky. My doporučujeme turbookružní křižovatky, které zvyšují kapacitu i průjezdnost a eliminují kolizní místa,“ uvedl zástupce Dopravoprojektu Róbert Lenčucha.
Trasa západního obchvatu je situována v nezastavěném území, do něhož umístit novostavbu komunikace není jednoduché především z důvodu členitého terénu s velkým převýšením.
„Z hlediska rozsahu střetu s urbanizovaným prostředím je ale zájmové území příznivé – k zastavěné oblasti trasa přiléhá pouze v místě křížení údolí Ježnického potoka, kde je nejbližší zástavba vzdálena asi 90 metrů, a dále v místě napojení na stávající silnici I/45 do Bruntálu. Tady je vzdálenost stávající komunikace k obytné zástavbě minimálně 45 metrů. Stavba také nevyžaduje žádné demolice budov,“ řekl Róbert Lenčucha.
Pořízení aktualizace technické studie stojí 730 tisíc korun. Na financování se rovným dílem podílí město Krnov a formou dotace Sdružení pro výstavbu komunikace I/11-I/57. Studie bude hotová v lednu. Až ji město obdrží, předá ji Ředitelství silnic a dálnic ČR s požadavkem na zařazení západního obchvatu Krnova do plánu investic Státního fondu dopravní infrastruktury.